Live Help
 
 
Print siden

Min udbyder har blokeret port 25 - forbindelsen til serveren får timeout

Når du prøver at sende en mail, vises en advarsel om, at mail'en ikke kan leveres, fordi forbindelsen til serveren på port 25 har fået timeout eller der ikke kan etableres forbindelse til mailserveren.

Internetpostservere bruger normalt port 25 til at sende beskeder til hinanden. Nogle Internetudbydere blokerer port 25 for at reducere mængden af spam, der afsendes fra internetforbindelser. Ved at blokere port 25 kræver en Internetudbyder, at kunderne bruger udbyderens SMTP-servere, så det er muligt at overvåge udgående beskeder og finde frem til de personer, der afsender reklamepost eller at du anvender en alternativ port.

Hvis Internetudbyderen blokerer port 25, kan du skifte til et andet portnummer og prøve igen.


På de fleste af vores Merak- og Smartermailservere kan du benytte port 26 som alternativ port, på Linux-servere er det port 587.

Bruger du Outlook vælger du Funktioner -> Kontoindstillinger -> Marker kontoen og klik på Rediger. Du vælger nu fanen Avanceret, og ændrer her portnummeret fra 25 til 26 (eller 587). 


Bruger du Outllok Express vælger du Funktioner -> Konti -> Marker kontoen og klik på Rediger. Du vælger nu fanen Avanceret, og ændrer her portnummeret fra 25 til 26 (eller 587).



 
 


GULLESTRUP.NET APS
GADEGÅRDSVEJ 33
7400 HERNING
TLF: +45 88 70 72 00
FAX: +45 88 70 72 02
Telefontid:
Ma - To Kl. 10.00 - 19.00
Fredag Kl. 10.00 - 16.00